Tourism Authority of Thailand tillkännager invigningssamarbete med Tourism Cares

PRESSMEDDELANDE:

"Turism Cares Meaningful Travel FAM with Thailand" tog med 14 representanter från olika turistindustrisektorer för att upptäcka meningsfulla upplevelser som att engagera sig med lokala thailändska företagsoperatörer och samhällen i Bangkok och Krabi, från 6-14 mars 2024.

Bangkok, 15 mars 2024 – Thailands turistmyndighet (TAT) är glada över att tillkännage sitt inledande partnerskap med Tourism Cares, en USA-baserad ideell organisation dedikerad till att främja hållbarhet inom rese- och turistbranschen. Detta samarbete härrör från en stark tro på resesektorns förmåga att skapa positiva sociala, miljömässiga och ekonomiska effekter.

Fokuserat på att främja Thailands hållbarhet inom turismen, har TAT implementerat olika initiativ för att förverkliga sina mål för hållbar turism (STG). Exempel inkluderar standardiseringsprogram som STARS, CF Hotels, Green Leaves och Thailand Tourism Awards (TTA), som syftar till att motivera thailändska leverantörer att införliva hållbara metoder.

Inom den amerikanska marknaden har TAT samarbetat med Tourism Cares, en organisation som har varit en katalysator för positiv förändring i mer än två decennier. De samlar globala intressenter inom turistnäringen för att bidra till lokala samhällens välbefinnande genom olika initiativ, inklusive programmering, utbildning och resurser.

Siripakorn Cheawsamoot, TAT:s vice guvernör för internationell marknadsföring – Europa, Afrika, Mellanöstern och Amerika, sa "TAT är glada över att samarbeta med Tourism Cares, eftersom vi delar den gemensamma visionen att resor kan erbjuda meningsfulla upplevelser för resenärer och de människor och samhällen de besöker. Genom att bli en destinationspartner till Tourism Cares tror vi att thailändska turistföretag kommer att få värdefulla insikter om USA-resenärers preferenser när det gäller hållbara resor. Detta partnerskap kommer att göra det möjligt för oss att förbättra våra erbjudanden och bättre möta behoven hos dessa medvetna resenärer.”

År 2023 välkomnade Thailand cirka 930,000 112 amerikanska resenärer, en ökning med XNUMX % (post covid) från föregående år. Amerikanska resenärer söker en unik upplevelse som djupt förbinder med lokala samhällen.

År 2024 räknar TAT med att landet kommer att samla in en sammanlagd turismintäkter från cirka 1.54 till 1.92 miljarder Baht från den internationella marknaden och 0.86 till 1.08 miljarder Baht från den inhemska marknaden som en del av basfallet.

För att hjälpa resebranschen och hållbart sinnade resenärer att snabbt hitta en lista över granskade, hållbara organisationer som ger positiva sociala och miljömässiga effekter på destinationer, har TAT samarbetat på Tourism Cares Meaningful Travel Map of Thailand genom att lägga till 15 Impact Partners, med fler. Kartan kan ses på https://www.tourismcares.org/thailand.

John Sutherland, Senior Director för Community Impact på Tourism Cares, uttryckte entusiasm om organisationens satsning på Sydostasien, vilket markerar detta som ett betydelsefullt samarbete med Thailand. Han erkände Thailands framträdande position i regionens hållbarhetsarbete och lyfte fram potentialen som observerades under den senaste Tourism Cares Meaningful Travel FAM med Thailand.

"Under den senaste veckan har vi aktivt interagerat med lokala myndigheter, individer och samhällen och främjat meningsfullt utbyte av idéer för att säkerställa att resor används som en kraft för det goda. Partnerskapet mellan Tourism Cares och TAT är redo att introducera hållbara thailändska produkter och tjänster på de amerikanska marknaderna för att hjälpa till att påverka Thailands människor och platser positivt.”

Från 6-14 mars 2024 organiserade TAT och Tourism Cares "Tourism Cares Meaningful Travel FAM with Thailand." Tillsammans tog de 14 representanter från olika turistindustrisektorer till Thailand, och erbjöd dem meningsfulla upplevelser som att engagera sig med lokala thailändska företagsoperatörer och samhällen i Bangkok och Krabi.

TAT biträdande guvernör, Mr. Cheawsamoot betonade det "genom att placera hållbarhet i hjärtat av våra strategier, en hållbar resa eftersom detta inte skulle vara möjligt utan ett sätt för hållbara transporter.

"Vi är glada över att kunna fortsätta vårt partnerskap med Delta Air Lines och Korean Air för andra året i rad efter lanseringen av Feel Thailand with Delta Air Lines-kampanjen 2022. Tillgängligheten för amerikanska resenärer till Thailand genom initiativet gjorde resandet smidigt och minskade stressen. ofta medföljer en internationell resa. I år avancerar vi våra ansträngningar för att säkerställa att denna tillgänglighet utvecklas till ett mer ansvarsfullt resesätt för varje kunds resa.”

Mr Andrew Kim, försäljningsdirektör för Korea och Sydostasien på Delta Air Lines, uttryckte "Vi ser hållbarhet inte som ett alternativ utan som ett sätt att leva. Individer behöver inte byta lyx mot hållbarhet, eftersom vi smidigt integrerar båda. Vi är entusiastiska över att utöka vårt partnerskap med Thailand och är mycket stolta över att ha Thailand som en integrerad del av vårt Delta Sustainability Program.”

Efter tillkännagivandet av samarbetet mellan TAT och Tourism Cares hölls en utbildningssession på Peninsula Bangkok Hotel för en thailändsk publik av företagare inom turistsektorn. Dagordningen innehöll en presentation av Tourism Cares och en paneldiskussion om "Att skapa en hållbar Thailand-resa skräddarsydd för den amerikanska resemarknaden", ledd av nyckelpersoner från den offentliga och privata sektorn inom turistnäringen. Sessionen avslutades med ett nätverkstillfälle för FAM-deltagare och thailändska leverantörer.

Prenumerera
Goongnang Suksawat
Goong Nang är en nyhetsöversättare som har arbetat professionellt för flera nyhetsorganisationer i Thailand i många år och har arbetat med The Pattaya News i mer än fyra år. Specialiserat främst på lokala nyheter för Phuket, Pattaya, och även vissa nationella nyheter, med tonvikt på översättning mellan thailändska till engelska och att arbeta som en mellanhand mellan reportrar och engelsktalande skribenter. Kommer ursprungligen från Nakhon Si Thammarat, men bor i Phuket och Krabi förutom när man pendlar mellan de tre.