TAT avslutar den andra upplagan av kampanjen "The One for Nature".

PRESSMEDDELANDE:

Att främja hållbar turism i Thailand via www.tourismthailand.org/theonefornature och aktiviteter på marken i Pattaya, Chiang Mai och Phuket.

Bangkok, 23 oktober 2023 – Thailands turistmyndighet (TAT) har avslutat den andra upplagan av projektet "The One for Nature" med en serie av online- och på plats ansvarsfulla turisminitiativ som understryker Thailands riktning mot högvärdiga och hållbara turismupplevelser, efter framgången av kampanjens första upplaga 2020.

Nithee Seeprae, TATs vice guvernör för marknadskommunikation, sa, ”Kampanjen överensstämmer med TAT:s Corporate Plan 2023-2027, som syftar till att höja TAT:s position som den strategiska ledaren för att driva Thailand mot upplevelsebaserad och hållbar turism. Aktiviteter under kampanjen "The One for Nature" är konceptualiserade för att stärka medvetenheten om Amazing Thailand som en kvalitetsdestination för hållbar turism som tilltalar miljömedvetna resenärer."

I sin andra utgåva syftar kampanjen "The One for Nature" till att erbjuda miljömedvetna resenärer från hela världen möjligheten att fördjupa sig i ännu mer rikliga naturliga omgivningar igen efter att naturliga sevärdheter över Thailand har föryngrat och återställt sin naturliga skönhet.

Kampanjen startade med aktiviteter online och på plats från augusti till september 2023. Under den ena månaden fick onlinekampanjen 10,369,360 XNUMX XNUMX visningar.

Resenärer inbjöds att gå med i en onlineaktivitet via www.tourismthailand.org/theonefornature genom att ladda upp sin egen bild av sitt favoritresmål i Thailand och dela på sociala medier så att deras vänner kan rösta. De två bästa deltagarna med högst röster belönades med ett exklusivt fyradagars/trenätters hållbart paket. Varje paket inkluderade flygbiljetter tur och retur för två, boende, måltider och aktiviteter. Vinnarna på tredje, fjärde och femte plats fick också priser.

Resenärer inbjöds också att delta i ansvariga turismaktiviteter på marken för att lära sig hur man återvinner och förvandlar skräp till skatter. Aktiviteterna arrangerades vid Bali Hai Pier i Pattaya, Chon Buri och Walking Streets i Chiang Mai och Phuket.

Kampanjen avslutades i Phuket med ett samarbete mellan TAT, Department of Marine and Coastal Resources och SCG för att bygga koralllarvbosättningar med 3D Cement Printing Technology med hjälp av marint vänliga material för marina ekosystemrehabilitering. Placeringen av koralllarvbosättningar under havet vid Ko Racha Yai genomfördes av Racha-mästardykarvolontärer och Racha Phuket Hotel.

Kontakt information

International PR-avdelningen

Turismmyndigheten i Thailand

Tel: +66 (0) 2250 5500 ankn. 4545-48

Fax: + 66 (0) 2250 0246

E-post: [e-postskyddad]

Webbplats: www.tatnews.org

 

Prenumerera
Goongnang Suksawat
Goong Nang är en nyhetsöversättare som har arbetat professionellt för flera nyhetsorganisationer i Thailand i många år och har arbetat med The Pattaya News i mer än fyra år. Specialiserat främst på lokala nyheter för Phuket, Pattaya, och även vissa nationella nyheter, med tonvikt på översättning mellan thailändska till engelska och att arbeta som en mellanhand mellan reportrar och engelsktalande skribenter. Kommer ursprungligen från Nakhon Si Thammarat, men bor i Phuket och Krabi förutom när man pendlar mellan de tre.