TAT stöder det senaste "Home Sweet Home"-spelet för att främja Thailands djupa kultur

PRESSMEDDELANDE:

Framhäv thailändska destinationer, trosuppfattningar, vidskepelser, folklore och föremål som en del av seriens berättande för att ta spelarna på en resa för att upptäcka Thailands kulturella vidskepelse och folklorekultur.

Bangkok, 8 augusti 2023 – Thailands turistmyndighet (TAT) samarbetar med Yggdrazil Group, utvecklare av Home Sweet Home-spelserien, och Ogilvy (Thailand) om lanseringen av det helt nya online-stridsspelet Home Sweet Home: Online med syftet att stimulerande resor till Thailand bland Gen Z, Gen Alpha och Native Digitals över hela världen.

Mr Nithee Seeprae, TAT vice guvernör för digital forskning och utveckling, sa "Vi känner igen attraktionskraften hos spelserien Home Sweet Home med skräckäventyr bland globala teknikkunniga människor, spelare och de vidskepliga i sin berättelse som utnyttjar thailändsk mytologi, tro och djupkultur. Genom att stödja lanseringen av den senaste utgåvan vill vi inspirera spelare att förvandla sin upplevelse i spelet till en verklig kulturell och andlig resa till Thailand.”

Home Sweet Home-spelserien är skräckäventyr där berättelsen kretsar kring thailändska trosuppfattningar och mysterier, folklore och föremål, som talismaner som tar spelare med på en spännande resa in i Thailands djupa vidskepelse och folklorekultur när de utvecklas genom spel. Spelare måste slåss och undvika spöken och onda andar och lösa pussel.

Spelet har också riktiga platser i Thailand, inklusive Phimai Historical Park i Nakhon Ratchasima, Khum Khun Phaen (ett exempel på ett gammalt hus i thailändsk stil) i Suphan Buri och Hala Bala Wildlife Sanctuary i Yala när spelarna går vidare på en resa genom upplevelse i spelet.

The Home Sweet Home: Online-projektet är i linje med TAT:s pågående strategi för att utnyttja teknologi och innovation i transformationen av thailändsk turism till smart turism.

Ett färskt frågeformulär bland spelare om "The Hunt for Amazing Cultures"-uppgiften i gratis-att-spela Home Sweet Home: Online-avsnittet visade att av Thailands turistattraktioner var det nationalparker som höll mest intresse för dem, medan thailändsk gatumat var erkänd av en tredjedel av deltagarna, och thailändska festivaler, särskilt Songkran. Detta understryker det pågående främjandet av kungarikets mjuka kraftgrunder.

TAT förväntar sig att minst 500,000 900,000 personer är intresserade av att delta i spelet och att höja medvetenheten om thailändsk turism med minst XNUMX XNUMX personer.

Mer om spelet i länken nedan:

https://www.homesweethomegame.com/

Prenumerera
Goongnang Suksawat
Goong Nang är en nyhetsöversättare som har arbetat professionellt för flera nyhetsorganisationer i Thailand i många år och har arbetat med The Pattaya News i mer än fyra år. Specialiserat främst på lokala nyheter för Phuket, Pattaya, och även vissa nationella nyheter, med tonvikt på översättning mellan thailändska till engelska och att arbeta som en mellanhand mellan reportrar och engelsktalande skribenter. Kommer ursprungligen från Nakhon Si Thammarat, men bor i Phuket och Krabi förutom när man pendlar mellan de tre.