Bangkok Bank Mobile App fortsätter att ha utbredda problem som frustrerar kunder

Thailand-

Bangkok Bank Mobile-applikationen har haft ett antal problem under den första helgen i juli 2023, vilket frustrerade kunder.

Problemen började i går, 1 juli, där många användare ständigt rapporterade att de inte kunde ansluta och fick en bild av en dam som bugar och ber om ursäkt för besväret istället. Detta gjorde att människor inte kunde överföra pengar eller betala för varor och tjänster under en hektisk helg med många människor på resande fot.

Bangkok Bank bad om ursäkt för problemet och sa att det var ett kommunikationsfel mellan enheter som de arbetade med. En djupgående förklaring eller solid eta om när det skulle fixas tillhandahölls dock inte.

Problemet har fått bankkrascher att trenda på Twitter under hela helgen och från och med idag, den 2 juli 2023, fortsätter många användare att rapportera anslutningsfel. Vissa användare har också rapporterat ATM-problem och uppgett att detta har hänt sedan fredagen den 30 juni.

Bangkok Banks representanter säger att de fortsätter att undersöka problemen och tackade sina kunder för deras tålamod samtidigt som de ber om ursäkt för besväret.

Den ursprungliga versionen av denna artikel dök upp på vår systerwebbplats, The Pattaya News, som ägs av vårt moderbolag TPN media.

Prenumerera
Tanakorn Panyadee
Den senaste översättaren för lokala nyheter på The Pattaya News. Aim är en tjugotvååring som för närvarande bor och studerar sitt sista år på college i Bangkok. Intresserad av engelsk översättning, berättande och entreprenörskap, tror han att hårt arbetande är en oumbärlig del av varje framgång i denna värld.