PRESSMEDDELANDE:
BANGKOK (NNT) – Thailands turistmyndighet (TAT) har satt ett intäktsmål på 3.5 biljoner baht för 2024, med 2.5 biljoner baht som förväntas från internationella turister och 1 biljon baht från inhemsk turism.
TAT-guvernör Thapanee Kiatphaibool tillkännagav planerna för att förbättra turismens kvalitet och främja hållbara metoder, och sa att ansträngningarna kommer att inkludera att öka turismen i sekundära städer och minska beroendet av en inre marknad, och tillade att byråns kommande "365 Days, Marvelous Thailand Every Day"-kampanj förväntas uppmuntra tätare och mångsidigare inrikesresor.
Enligt Thapanee kommer samarbetet med den thailändska handelskammaren också att hjälpa till att lyfta 10 sekundära städer, som bygger på de 73.32 miljoner inhemska turistbesöken under de första nio månaderna av 9 som genererade 2023 miljarder baht.
För internationell turism fokuserar TAT:s strategier på hållbart varumärke, utforskning av nya marknader, partnerskap, transportanslutning och digital marknadsföring. Ett centralt mål är att kinesiska turister ska återuppväckas, med inriktning på 8.2 miljoner ankomster 2024. Trots fokus på Kina diversifierar TAT också sitt tillvägagångssätt genom att inrikta sig på marknader som Malaysia, Indien, Ryssland, Taiwan och tillväxtmarknader som Saudiarabien och sydost. asiatiska länder.
Det föregående är ett pressmeddelande från den thailändska regeringens PR-avdelning.