PRESSMEDDELANDE:
BANGKOK (NNT) – Handelsministeriet rustar för ett storskaligt reklamevenemang i samarbete med över 300 tillverkare, grossister, återförsäljare och närbutiker. Evenemanget, som arrangeras som en nyårsgåva till allmänheten, innehåller prissänkningar på varor och tjänster i linje med regeringens ansträngningar för att lindra levnadskostnaderna.
Den kommande rabattkampanjen, som kommer att pågå från 15 december till 15 januari 2024, bygger på ett liknande projekt som började den 2 oktober och avslutas den 31 december. I oktober samarbetade ministeriet med 288 företagsoperatörer för att sänka priserna på över 151,676 2 poster i hela landet, vilket leder till en avsevärd minskning av levnadskostnaderna på 3-XNUMX miljarder baht.
Enligt Department of Internal Trade (DIT) generaldirektör Wattanasak Sur-iam, förväntas det nya prissänkningsprogrammet vara ett av de största i sitt slag, och täcka ett brett utbud av produkter, inklusive mat, drycker, väsentliga varor, jordbruk produkter och tjänster.
DIT-chefen uppgav att avdelningen kommer att fortsätta att övervaka 18 produktkategorier, inklusive snabbnudlar, färska och konserverade livsmedel och medicinska apparater, för att förhindra prissänkning.
Det föregående är ett pressmeddelande från den thailändska regeringens PR-avdelning.